contact

De watersportvereniging Sint-Annaland heeft een zeer goed geoutilleerde en moderne jachthaven.
Tijdens het seizoen is onze havenmeester te vinden op het havenkantoor en te bereiken via VHF 31, telefoon +31 166 65 30 79 of via retseemnevah.[antispam].@wsv-sint-annaland.nl

Nuttige informatie

Op deze pagina vind je allerlei informatie die van pas kan komen tijdens je verblijf op de haven. Je kunt alle voorzieningen vinden op de plattegrond van de haven en omgeving.
Het Havenreglement is van toepassing op de havenaccommodatie en het gebruik van alle voorzieningen. Meer informatie over onze haven kun je ook vinden in de Havengids.

politie en brandweer

Landelijk alarmnummer 112
Politie +31 900 8844
Brandweer +31 166 668 200

huisarts

Bereikbaar van 08:00 - 17:00 uur
Telefoon +31 166 652 702
Medisch Centrum De Smisse
Voorstraat 31, Sint-Annaland

huisartsenpost

Bereikbaar van 17:00 - 08:00 uur
Telefoon +31 164 273 855
Huisartsenpost Bergen op Zoom
Boerhaaveplein 1, Bravis Ziekenhuis

tandarts

Mondzorgkliniek Molaar
Telefoon +31 166 653 366
Raiffeisenstraat 24, Sint-Annaland

ligplaatsen & voorzieningen

De watersportvereniging is een moderne, duurzame en veilige haven en is met zijn voorzieningen één van de best geoutilleerde getijdenhavens in de Zeeuwse delta. De haven heeft 320 ligplaatsen en ruim 200 meter passantensteiger. De drijvende steigers, met lange vingerpieren, beschikken over veel tappunten voor water en elke box heeft een eigen aansluiting voor elektra. Om gebruik te kunnen maken van de watertappunten is een waterslang met Gardenakoppeling nodig. Je kunt deze eventueel lenen bij de havenmeester. Het gebruik van de sanitaire voorzieningen, elektriciteit, water en wifi is bij het liggeld inbegrepen.
De haven beschikt over een ruimte met een wasmachine en droogautomaat. Munten hiervoor zijn te verkrijgen bij de havenmeester.
Op loopafstand van de haven is er een strandje aan de Krabbenkreek waar je heerlijk kunt zwemmen en even verderop is er een duikstek.

voor de jeugd

Voor de allerkleinsten is er op de havendijk een speeltuintje, waar ze veilig kunnen klimmen en klauteren.
Voor de zeilende jeugd is er een aparte steiger beschikbaar, die zij kunnen gebruiken voor het optuigen van hun eigen zeilboten, of die van de watersportvereniging.

milieu

Uiteraard is er aan het milieu gedacht.  Al het afval wordt gescheiden. Op de havendijk is een milieuplein met halfondergrondse containers voor restafval, glas en papier. Daar is ook een havenontvangstinstallatie (HOI) voor olie, verfresten, accu's en andere chemische stoffen. Om risico's  op direct contact met gevaarlijke stoffen te voorkomen, is de HOI afgesloten. De sleutel is af te halen bij de havenmeester. Dringend verzoek om alleen zaken af te voeren, die staan vermeld in de procedure milieuplein en HOI: klik hier. Het is niet de bedoeling dat vrijwilligers zaken, die er niet thuishoren, voor u moeten afvoeren.  Dat zijn bijvoorbeeld oude brandblussers, koelmotoren e.d. Dat kunt u prima zelf doen; de door ons gecontracteerde bedrijven doen dat namelijk niet.
Verder heeft de jachthaven een vuilwaterafzuiginstallatie op de passantensteiger. De uitstort voor een chemisch toilet vind je in de ruimte met de was- en droogautomaat.

eten & drinken

Ons clubhuis Buutengaets heeft een prachtig gelegen terras, dat steeds weer een wisselend schitterend uitzicht biedt over het water, de slikken en de schorren. Naast de clubactiviteiten, die regelmatig in ons clubhuis plaatsvinden, is het voor de leden en passanten een ideale plek om na een lange dag varen de honger te stillen of aan de bar een drankje te drinken. Bert en Gina Coelers heten je van harte welkom! Meer informatie vind je op www.buutengaets.nl Bel voor reserveringen: +31 166 652634.
Op loopafstand vind je in het dorp aan het oude havenplein gezellige terrasjes en eetgelegenheden.

waar vind je wat

In het dorp vind je een huisartsenpraktijk (met apotheek) en een mondzorgkliniek. Verder zijn er diverse winkels: een supermarkt, bakker, slager, drogist (met PostNL steunpunt), kapper, kadoshop, boekwinkel, fietsenmaker en een aantal kledingwinkels.
Je kunt desgewenst een fiets lenen bij het havenkantoor om boodschappen te doen.
Via een wandelpromenade loop je naar de 'Boulevard Mariteam'. Daar vindt de watersporter alles van zijn gading: een ruim gesorteerde watersportwinkel, een jachtwerf met portaalkraan (80 ton) en boothelling, een jachtcharter, een zeilbootverhuur, een jachtmakelaardij, een jachtspuiterij, een Volvo Penta dealer, een bootcleaner en een onderhoudsbedrijf voor snel varende motorjachten. Even buiten het dorp vind je een zeilmaker.

brandstof

Voor brandstof kun je terecht bij:

* Dekker Marine aan de Spuistraat 40 in Sint-Annaland (loopafstand),
   telefoon: +31 166 652 454
* Het bunkerstation in de Vluchthaven van Bruinisse aan het Zijpe,
   telefoon: +31 651 077 455
* De havens van Zierikzee en Middelburg (ook voor GTL)

WSV Sint-Annaland is één van de mooist gelegen en best geoutilleerde getijdenhavens in de Zeeuwse delta, gelegen aan de Krabbenkreek, een zijarm van de Oosterschelde.

De jachthaven is bij elk tij toegankelijk (diepte ingang 2,70 m bij LLWS).

Postadres:
Postbus 6