Tijdlijn

In 1963 - het oprichtingsjaar van watersportvereniging Sint-Annaland - krijgen de watersporters voor het eerst wat ruimte in de handelshaven en is de aanleg van een jachthaventje een feit.

Tijdlijn

Verleden

In 1476 wordt in Sint-Annaland een haventje aangelegd aan het eind van een lange geul. Vanuit die haven ontwikkelt zich een levendige handel met Holland, Vlaanderen en de rest van Zeeland. Met de bedijking van de Suzannapolder in 1670 ontstaat er een echte havenkom. Na de watersnoodramp van 1953 volgt ophoging van de dijk, demping van de oude haven (nu: het Havenplein) en de aanleg van een nieuwe buitendijkse handelshaven: de basis van de huidige jachthaven.

De laatste vijftig jaar

In 1963 - het oprichtingsjaar van Watersportvereniging Sint-Annaland - krijgen de watersporters voor het eerst wat ruimte in de handelshaven en de aanleg van een kleine jachthaven is een feit. Als in 2003 de handelsfunctie van de haven geheel is verdwenen, heeft de watersportvereniging al een paar uitbreidingen achter de rug. In 2004 is de jachthaven gegroeid naar zijn huidige omvang: 320 ligplaatsen en 200 meter passantensteiger. In 2005 verrees een nieuw sanitairgebouw en zijn alle steigers fasegewijs gerenoveerd of vernieuwd. Sinds 2005 is WSV Sint-Annaland eigenaar van de jachthaven. Rond de haven ontwikkelen zich steeds meer commerciële watersportgerelateerde ondernemingen.

Nu en in de toekomst

Vandaag de dag is de WSV Sint-Annaland een moderne, duurzame en veilige haven.  De watersportvereniging zorgt ervoor dat de haven op diepte blijft en dat de voorzieningen up-to-date zijn. Zo wordt bijvoorbeeld nagedacht over alternatieve opties voor energie in de toekomst.  Klik hier voor meer nuttige informatie over de haven, de ligplaatsen en de voorzieningen.