Jeugdzeilen

Vind je het leuk om te leren zeilen, omdat je je rubberbootje met buitenboordmotor zat bent? Of wil je gewoon eens zonder je ouders het water op? Ieder jaar staan er weer heel veel jeugdactiviteiten op de agenda.

Jeugdzeilen

Nooit zelf gevaren, maar wil je dat wel leren? Of wil je eindelijk eens zonder je ouders op het water en niet alleen in je rubberbootje? Doe dan mee om goed te leren zeilen op eigen kracht. Er staan ieder jaar heel veel leuke jeugdactiviteiten op de agenda. Probeer het ook eens: stap in de boot of schrijf je in voor de jeugdzeildagen. Of kom 'survivallen' in het zwembad en leer dat omslaan helemaal niet eng is.
We varen met Optimisten, Laser, Splash en met RS Feva's (tweemans zwaardboot). Voor alle evenementen geldt: het gaat er niet om wie de beste is, het is gewoon super leuk om mee te doen!

Klik hier voor de evenementenagenda.

Stap in de boot @ WSV Sint-Annaland

Stap in de boot @ WSV Sint-Annaland is een leuk evenement waar je de kans krijgt om (weer) eens in een Optimist, Splash, Laser of RS Feva te stappen. Deelname is gratis, dus kom lekker varen en neem je vriendje/vriendinnetje gerust mee! Ouders zijn welkom om te kijken en/of te helpen. Stap in de boot is toegankelijk voor leden en niet-leden.

Jeugdzeilen op zondag

2ba7a4c2-5d5b-4721-9442-36c30cf4fca1Ieder jaar organiseren we jeugdzeilen onder begeleiding van WSV-leden/ouders. Jullie varen in Optimisten, Splash, Laser of RS Feva’s van de vereniging of in je eigen boot. Er is geen sprake van een zeilschool; jullie krijgen spelenderwijs het zeilen onder de knie. Misschien kun je na afloop je ouders nog iets nieuws leren.
Het zeilen is op zondag en duurt van 10.00 tot 15.00 uur, met tussen de middag een pauze met eten in clubhuis Buutengaets (uitsluitend voor de kinderen). Voor alle deelnemers geldt: bezit van zwemdiploma A en een zwemvest is minimaal verplicht!

Optimist survival @ 't zwembad

Onze jaarlijkse lente-happening: met de Optimist oefenen en 'survivallen' in het zwembad. Leer dat kapseizen helemaal niet eng is. Het is een beetje spannend, maar ook heel leuk en ook jij kan het. Doe mee en je hebt gegarandeerd plezier en je leert dat je veel meer kunt dan je ooit voor mogelijk hebt gehouden  Locatie: zwembad De Knotwilg in Steenbergen.

Jeugdzeilweekend

Aan het einde van de zomervakantie organiseren we een leuk weekend op of om de eigen haven of ergens op locatie in de Zeeuwse delta. Samen uit, plezier maken en samen thuis voor jong en oud, dat is waar het om gaat. Verschillende sportieve activiteiten en een barbecue zijn de vaste onderdelen.